تنها نوشته

خداوندا، در جهان ظلم و ستم و بیداد، همۀ تکیه‏ گاه ما تویی، و ما تنهای تنهاییم و غیر از تو کسی را نمی‏ شناسیم و غیر از تو نخواسته ‏ایم که کسی را بشناسیم. ما را یاری کن، که تو بهترین یاری کنندگانی

تنها نوشته

خداوندا، در جهان ظلم و ستم و بیداد، همۀ تکیه‏ گاه ما تویی، و ما تنهای تنهاییم و غیر از تو کسی را نمی‏ شناسیم و غیر از تو نخواسته ‏ایم که کسی را بشناسیم. ما را یاری کن، که تو بهترین یاری کنندگانی

تنها نوشته وبلاگ ایرانی

سامانه ثبت تجربیات تشکل های دانشجویی

جنبش letter4u

شبکه وبلاگی مجاهدان مجازی

پاتوق بچه شيعه ها

عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
 

مجری جام جهانی به خاطر پوشش نا مناسب اش از چه کسی عذرخواهی کرد!؟


پس از مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2014 مجری زن این مراسم، فرناندا لیما، در مصاحبه با یک روزنامه‌نگار ایرانی در خبرگزاری فرانسه به خاطر پوشش نا مناسب اش از ایرانیان عذرخواهی می کند وی می گوید: « از من خواسته شد تا مجری برنامه باشم، همچنین از من خواسته شد تا لباسی طلایی رنگ بپوشم که تا زانوی من بود، لباسی که به نوعی مناسب آب و هوای «باهیا» هم بود. ... من یک حرفه‌ای هستم و آنچه را که عرف است دنبال می‌کنم. نه من و نه هیچ کس دیگری در این برنامه فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ دهد و گرنه، معتقدم می‌شد تیپ و ظاهر دیگری نیز انتخاب شود. ... هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می‌کند در نتیجه من همان‌گونه که یک زن غربی در یک برنامه عظیم بین‌المللی لباس می‌پوشد، لباس پوشیدم. باهیا هم جایی است که دمای هوای آن غالبا بالا است. ... من می‌خواهم بگویم به خاطر تمام اتفاقاتی که افتاده متاسفم. من به هیچ وجه قصد نداشتم هیچ کشور، فرهنگ و یا مردمی را به هر شکلی مورد حمله و بی احترامی قرار دهم. من به هیچ‌وجه قصد نداشتم باعث نوعی از جنجال و یا رفتار خجالت‌آور شوم. ... من اطمینان می‌دهم که این اتفاق را به عنوان یک درس یاد خواهم گرفت و در انتخاب لباس برنامه «توپ طلا» آن را در نظر خواهم داشت تا همه بتوانند آن را تماشا کنند.»

نکته جالب توجه برایم این بود که یک مجری که در کارنامه خود مدل بودن را هم یدکِ افتخاراتش می کشد متوجه است که هنگامی که مجری یک برنامه بین المللی و عمومی است باید به گونه ای لباس بپوشد که موجب ناراحتی افرادی که ناظرش هستند را فراهم نیاورد حتی اگر این ناراحتی به خاطر مسئله ای باشد که او بدان معتقد نیست و از جانب مردمی باشد که یک هزارم جمعیت بین الملل را هم شامل نشوند. نه، تمام توجه تان به متن نبود دوباره دقت کنید: یک مدل و مجری زن به خاطر ناراحتی یک هزارم جمعیتی که ممکن بود ناظرش باشند عذرخواهی می کند اما خواهرانی که در خیابان هایی قدم می زنند که با نام شهیدان مزین شده، گذرشان از خانه هایی است که پدر و مادری یکی، دوتا، سه تا یا شاید همه ی بچه های نازک تر از گل شان را برای اعتقاداتشان به قتلگاه فرستاده اند و برخی هنوز یک استخوان و پلاک را از سه دهه تاریخ چشم انتظارند؛ خود را بدهکار یک عذرخواهی هم نمی دانند. بی دقتی نکنید نقلم دین داری و بی دینی نیست، نقلم مچ گیری نیست، نقلم احترام به مادری است که از دست دادن دو گل پسرش او را ناراحت نمی کند، ناراحتی اش از کسانی است که تصور می کند با بی حجابی روی خون پسرش ایستاده اند. نقلم نقل همسر جانباز شهیدی است که در آفتاب ترکش های زیر پوستش داغ می شوند و گر می گیرند اما خودش می گوید که من از این ها کم تر از بی حجاب های اطراف حرم امام هشتم می سوزم. نقلم اعتقادات من و تو نیست؛ پولورالیستی هم که فکر کنیم وقتی در چنین کشوری زندگی کنی خیلی دل می خواهد که این همه دل را با هم بسوزانی. نقلم نقل آه مظلومی است که یقین دارم تا زندگی ظالم را به آتش نکشد بر نمی گردد. نقلم نقل مرشد نیست نقل قلمی است که از لهیب آتشی که حس اش می کند بر خویش می لرزد و این سطور را سیاه می کند برای تو بلکه به خاطر خودت، به خاطر دنیای خودت برگردی.

اما حرف آخر، کم تر از یک ماه تا شهادت امامی باقیست که بعید می دانم ایرانی باشی و شیرینی محبت اش و دریای کراماتش را ندیده و نچشیده باشی. همین اندک مدت را فقط برای احترام به امامی که غربتش جان جهان را حتی همین امروز می سوزاند حجابت را نه آن گونه که خودت می پسندی، آن گونه که او می پسندد تنظیم کن اگر برکت اش را ندیدی دوباره برگرد به سیاق سابق.

حداقل به امتحانش که می ارزد؛ نمی ارزد؟  

نظرات  (۱۳)

سلام
با یادداشتی در خدمتم لطفا ما را از نظراتتان بی بهره نگذارید
سلام علیکم،
خداقوت،
احسنت،
یاعلی
سلام
مطلب زیبایی بود.
بنده موقتا موظف به تایید نظرات هستم.
گمان نکنم اینطور باشد.
یا امام نقی(ع).
علوی؟ نمی شناسم. البته شاید قیافتا بشناسم. آره راست می گید، نباید اینطوری سنجید. یه سری حرف نگفته ی بی اهمیت دیگه هم هست. که مهم نیست. 
پاسخ:
می بخشید که خیلی دیر جواب می دم مدتی بدلیل کنکور و امتحانات عزلت گزینی رو به حضور در فضای مجازه ترجیح دادم
اگه یادتون باشه دوره راهنمایی با هم بودیم مدرسه اردکانی
اصراری برای صحبت مفصل نیست!! :) میرویسی هستم. 
یکم بیشتر برام جا افتاد. ولی: اون برنامه هدفش دیده شدن و جلب رضایت بینندگانه، ولی کسی که تو خیابون راه میره هدفش جلب رضایت نیست، به درک که یه عده ناراحت میشن.
در ضمن کسایی که ابراز نارضایتی کردن از وضع حجاب خانم ناراحت نیستن، و هیچ جنبه الهی نداره ناراحتیشون، بلکه اگه می دیدن خوشحال هم بودن! ولی فقط به خاطر ندیدن برنامه ناراحتن. 
 و معقول تره که این معذرت خواهی رو به خاطر "جلب نشدنِ رضایتِ بینندگان" تفسیر کنیم. هرچند هنوز ضعفِ این خانم رو دلیل محکم تری می دونم، به خصوص که صفحه ی فیسبوکش هم بسته شده. در ضمن در مقابل کسی که توهین می کنه که آدم معذرت خواهی نمی کنه، من اگه جاش بودم مراسم بعدی فاجعه بارتر! ظاهر میشدم.
در کل اگر می گفت ایرانی ها آدمهای بی شعوری هستند، ارادت بیشتری نسبت بهش داشتم، تا این موضع گیری ذلت بار!
پاسخ:
به به سلام علیکم جناب میرویسی
باز معرفت رفقای قدیمی که تو این فضای بی در و پیکر مجازی کلبه تنهایی رفقاشونو پیدا می کنن. خوب زود تر معرفی می کردی جلوی پات گاوی گوسفندی چیزی می زدم به زمین وبلاگ!
از اینکه ادبیاتت ادبیات مقاوت و ایستادگی هست خوشم میاد بیش تر این برام جالب بود که دوست داری قد همه رو هم با قد خودمون قیاس کنی ولی این کارو نکن! اگه به نظر ما ایستادگی روی حرف حق شهامته چون به حقانیت حرفمون یقین داریم ولی وقتی یکی بین عقاید مختلف سرگردونه و از همه مهم تر پایه ی اعتقادات خودش رو هم رو آب می بینه نباید ازش انتظار داشته باشی که روی آب واسته پس به خاطر اینکه نمی تونه با تکیه به عزت نداشته ایمان اش عزتمند زندگی کنه ملامتش نکن.
اون تو خیابونی هام وقتی به اون مادر شهید - که بالا بهش اشاره کردم - میگن صدای روضه ی خونه تون ما رو اذیت می کنه مادر شهید روضه ی خونه ای رو که مدت ها به حسینیه تغییر کاربریش داده بود برای همیشه تعطیل می کنه ولی وقتی به ی خانومه میگه پوشش شما منو ناراحت میکنه جواب محترمانه که تحویل نمی گیره نزدیکه کتک هم بخوره. پلورالیستی نگاه کردن که خیلی سخت نیست همین قدر که من به شما احترام می گذارم انتظار دارم شما هم به من احترام بگذاری حتی اگه به نظرت حرف من اشتباهه.
سلام. فامیلم زیاد مهم نیست. اصلا این احترام درست نیست، اگه یه نفر بی دلیل از چیزی ناراحت بشه، اینکه باهاش کنار بیای خیانت بهشه، نه احترام! 
پاسخ:
اگه فامیلتون رو می فرمودین بهتر بود شاید بیش تر به صحبت مفصل تر ترغیب می شدم!
فکر می کنم قسمت قبل جواب سوال شما رو داده بودم پس همونو بازنشر میدم:
همه آدم ها معنی خوب و بد رو بصورت فطری می فهمن 
پس این خانوم هم وقتی بدون حب و بغض به قضیه نگاه می کنه به مخاطب اش حق می ده که از این نوع پوشش ناراحت بشه
من اصلا درک نمی کنم، به چه دلیل باید این معذرت خواهی رو بکنه؟ مگه کار بدی کرده؟ یه عده ناراحت بشن، چه اهمیتی داره؟ 
اصلا خوب نیست که آدم اینقد شل باشه!
این رو بذارید کنارِ بستنِ صفحه ی فیسبوکش..

کلا این استدلال رو قبول ندارم که چون یه عده بی دلیل اذیت می شن ما باید خودمون رو تغییر بدیم. اتفاقا نباید خود رو تغییر داد تا طرف مقابل بفهمه اذیت شدنش بی دلیله و خودش رو اصلاح کنه. (این جملات رو از دید طرف مقابل نوشتم)
پاسخ:
سلام دوست عزیز
اول اینکه برام جالبه که بدونم فامیل شما چیه چون تو وبلاگ حامد هم زیاد دیده بودمتون و برام جالب بود که بین این همه اسم چرا لقمان بیچاره رو باید تو گور لرزوند!؟
اما جواب سوالتون:
اگه دیدمش احتمالا ازش می پرسم چه جوری این قدر خوب تربیت شده که برای سایر مردم احترام قائله ولی موقتا شما می تونی از این رفتار این برداشت رو داشته باشی که همه آدم ها معنی خوب و بد رو بصورت فطری می فهمن حتی اگه خلاف اون رو به زور تو کله شون کرده باشن
چاکر آقا سید
نیسیتی بزرگوار؟
دلم برات یه ذره شده
برو خدادا کن نبینمت
:دی
پاسخ:
سلام
ما که از دیدن شما قطعا خوشحال میشیم یحتمل سعادت نداریم 
http://jahannews.com/vdca0ene049new1.k5k4.html
۰۱ دی ۹۲ ، ۱۹:۵۷ شیعیون(علی اکبر فرد)
سلام
من این مطلبو جمع اوری کردم
خبر گزاری فارس-خبر نگاری جوان و ...
ویدئویی هم که گذاشتم توسایت روشنگری (یکی از سایتای عالی دانلود کلیپ هستش )
خوب بود.
ممنون.
یا علی.

سلام

تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
"
از مجری برنامه‌ی جام‌جهانی هم می‌توان آموخت "
با آدرس:  http://harfeto.ir/?q=node/19402
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:

"امام خامنه‌ای (حفظه‌الله): به دولت‌ها و رؤسای جمهور همواره توصیه کرده‌ام: برای مردم هزینه درست نکنند، مشکل درست نکنند، دغدغه‌آفرینی نکنند،‌ مردم را دچار تشویش و نگرانی نکنند، وعده‌ی بیخود و بی‌مبنا هم ندهند."

یا علی
۲۶ آذر ۹۲ ، ۲۱:۴۷ حامد رومی
بله.
خیلی خوب بود احمد جان.
فکر نمی کردم در حوزه عفاف و حجاب هم صاحب نظر باشی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی